تحلیل بنیادی و تکنیکال نماد قهکمت

(۱۴۰۳/۰۲/۲۲)
صنعت قند و شکر کشور از دوبخش کارخانجات چغندری و نیشکری تشکیل شده است که ۲۹ کارخانه در بخش چغندری و ۹ کارخانه در بخش نیشکری فعال می‌باشند. شرکت قند هکمتان که اکنون به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان شکر از چغندر در ایران مطرح می‌باشد، از سال ۱۳۷۷ پا به عرصه تولید گذاشت و سهام شرکت در مهرماه ۱۳۷۴ در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد.
مصرف داخلی شکر در کشور حدود ۲ میلیون تن در سال می‌باشد که برابر آمار منتشره توسط انجمن صنفی کارخانجات حدود ۱.۵ تن در سال تولید و مابقی از واردات بخش خصوصی و دولتی تامین می‌گردد.

درباره شرکت:

صنعت قند و شکر کشور از دوبخش کارخانجات چغندری و نیشکری تشکیل شده است که ۲۹ کارخانه در بخش چغندری و ۹ کارخانه در بخش نیشکری فعال می‌باشند. شرکت قند هکمتان که اکنون به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان شکر از چغندر در ایران مطرح می‌باشد، از سال ۱۳۳۷ پا به عرصه تولید گذاشت و سهام شرکت در مهرماه ۱۳۷۴ در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد. 
مصرف داخلی شکر در کشور حدود ۲ میلیون تن در سال می‌باشد که برابر آمار منتشره توسط انجمن صنفی کارخانجات حدود ۱.۵ تن در سال تولید و مابقی از واردات بخش خصوصی و دولتی تامین می‌گردد. 

 

سهامداران شرکت:

قهکمت-سهامداران شرکت

 

قهکمت-ساختار بهای تمام شده

قهکمت-ساختار فروش



نکات تحلیلی مهم و ریسک‌ها و پتانسیل‌های شرکت:

ماده اولیه مورد استفاده شرکت چغندرقند می‌باشد که نرخ مصوب آن سالانه توسط انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر ایران تعیین می‌گردد.

ظرفیت اسمی تولید شرکت قند هکمتان روزانه برابر با روزانه ۳۰۰۰ تن مصرف چغندر و تصفیه بیش از ۵۵۰ تن در روز می‌باشد. 

نرخ مصوب فروش شکر در سال ۱۴۰۳ تاکنون اعلام نشده است و در این تحلیل برابر با ۳۵۰.۰۰۰ریال در نظر گرفته شده است.

نرخ چغندر مصرفی برابر با نرخ مصوب انجمن در نظر گرفته شده است.

 

برآورد سود شرکت:

قهکمت- برآرود سود شرکت

 

قهکمت-دوره مالی

 

حاشیه سود ناخالص شرکت

قهکمت-حاشیه سود ناخالص شرکت

 

نتیجه‌گیری بنیادی:

با توجه به اتمام سال مالی ۱۴۰۲ شرکت، پرداخت سود نقدی برابر با ۹۰ درصد سود تحقق یافته در محاسبه نسبت P/E در نظر گرفته شده است. 
قهکمت- نتیجه گیری بنیادی

تحلیل تکنیکال نماد:


 تحلیل تکنیکال نماد قهکمت


همان‌طور که مشاهده می‌شود از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ سهم داخل کانالی قرار گرفته است که خروج از آن در کوتاه‌مدت مورد انتظار نمی‌باشد. سطوح مقاومت پیش رو محدوده قیمتی سقف اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ یعنی ۲۱.۶۰۰ تومان می‌باشد که در صورت شکست آن می‌تواند تا سقف کانال یعنی حوالی قیمت ۲۵.۵۰۰ تومان در بلندمدت رشد کند. سطوح حمایت کوتاه مدت سهم محدوده قیمتی ۱۴.۷۹۰ تومان و ۱۴.۰۰۰ تومان می‌باشد. 

سهم از منظر تکنیکی نشان از نوسان در یک کانال صعودی در بلندمدت دارد و در حال حاضر در محدوده کف این کانال و همینطور باند میانگین‌های حمایتی قرار دارد که باید دید توان برگشت آن‌ را دارد و ادامه ریزش تا محدوده قیمتی ۱۰۶۰ تومان را شاهد خواهیم بود.

لازم به ذکر است که روند کوتاه مدتی سهم به شکل خنثی در محدوده قیمتی ۱۰۶۰ تا ۱۲۹۳ تومان است و در صورت شکسته‌شدن سقف مقاومتی ۱۲۹۳ تومان رشدی معادل کانال خنثی تا محدوده قیمتی ۱۵۹۶ تومان را مد نظر داریم و در صورت ادامه‌دار شدن رشد سهم، هدف سقف کانال را برای بلندمدت خواهیم داشت.

نکته: تحلیل فوق تا زمانی معتبر است که کف حمایتی ۱۰۶۰ تومان شکسته نشود.

 

چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید