تحلیل بنیادی و تکنیکال نماد کزغال

(۱۴۰۳/۰۴/۰۹)
شرکت زغال سنگ پروده طبس به عنوان بزرگترین تولیدکننده زغال سنگ کنسانتره در ایران می‌باشد که میزان قابل توجهی از تولید شرکت را به خود اختصاص داده است.

درباره شرکت:

شرکت زغال سنگ پروده طبس به عنوان بزرگترین تولیدکننده زغال سنگ کنسانتره در ایران می‌باشد که میزان قابل توجهی از تولید شرکت را به خود اختصاص داده است. صنایع ذوب آهن و واحدهای فولادسازی کوره بلند، بزرگترین مصرف‌کنندگان زغال‌سنگ در کشور هستند که سالانه بخش اعظم مصرف زغال‌سنگ درون کشور را به خود اختصاص می‌دهند. در حال حاضر سالیانه میزان تولید زغال‌سنگ در داخل ایران کمتر از دو میلیون تن است و مقدار مصرف نیز حدود چهار میلیون تن برآورد شده است.
 

سهامداران شرکت:

سهامداران شرکت کزغال


 

ساختار بهای تمام شده (بر اساس مبلغ)- کزغال


نکات تحلیلی مهم و ریسک‌ها و پتانسیل‌های شرکت:

در صورت افزایش نرخ محصولات از ۲۶.۵٪ به ۳۶٪ شمش شاهد رشد سودآوری قابل ملاحظه‌ای خواهیم بود.

اورهال لانگوال که تا پایان سال به طول می‌انجامد باعث پایین اومدن تناژ تولید به دلیل نیمه‌مکانیزه بودن فرآیند تولید خواهد شد.


برآورد سود شرکت:

برآورد سود شرکت کزغال


کزغال


نتیجه‌گیری بنیادی:

نتیجه‌گیری بنیادی کزغال


تحلیل تکنیکال نماد:

تحلیل تکنیکال نماد کزغال


سهم از منظر تکنیکی پس از خروج از کانال رنج بلند‌مدتی خود به هدف کلاسیک رشد خود رسید و سپس وارد یک موج ریزشی شده است و همان‌طور که مشاهده می‌کنید، در گام فروش فعلی یک الگوی استراحتی کنج را از سمت پایین شکست و به محدوده PRZ و هدف الگو رسیده است.

در حال حاضر یک واگرایی مثبت در اشل کوتاه‌مدت مکدی شکل گرفته است که احتمال برگشت سهم را بالا می‌برد که درصورت واکنش و برگشت، هدف اول رشد محدوده کف الگو شکسته‌‌شده خواهد و همینطور در صورت ادامه‌دار شدن رشد سهم هدف بعدی محدوده مقاومتی و مهم ۲۱۴۳ تومان می‌باشد.


شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید